Wyspieński Wyzwolenie
Seans społeczeństwa zmęczenia oparty emocjonalnie na dramacie Stanisława Wyspiańskiego WYZWOLENIE wykorzystuje teksty Byung-Chul Han i
Carl Gustav Jung i dźwięki PURE Music
Wykonawcy
Kordian- Andrzej Chyra
Glitch Kordian – mar krz
Osoby dramatu – Paweł Prochnowski
Maski – Marcel Gbeffa (Benin/Francja)
Wykład- Karolina Bikont
Glosy – Katarzyna Liwska, Zuzanna Paluch
Realizacja
Mar Krz – Pure Music
Paweł Prochnowski- współpraca dzwiękowa
Ewa Gdowiok , Katarzyna Jeznach
– projekt przestrzeni
Andrzej Kijanowski- projekcja dźwięku
WYSPIAŃSKI-WYZWOLENIE2024!- SEANS
SPOŁECZEŃSTWA ZMĘCZENIA
Seans, którego inspiracją są teksty Byung-Chul Han’a i Italo Calvino, opiera się na
emocjonalnej interpretacji dźwiękowo – ruchowej dramatu Wyspiańskiego „Wyzwolenie”.
Tekst dramatu stał się punktem wyjścia do próby dotarcia do źródeł prowincjonalizacji
Europy jako miejsca wyczerpania energetycznego i powstrzymującego rozwój Humanizmu
Planetarnego. Seans nawiązuje do jungowskiego głosu”…trzeba zdjąć drzwi z zawiasów, żeby
zapewnić wolne przejście między tu i tam, między tak i nie…”(C.G.Jung ”Czerwona Księga –
Nox Quarta”), który tak blisko brzmi z Wyspiańskim odkrywaniem tajemnic w Milczeniu,
dążeniem by”… coś zrobić, co by od nas zależało, zważywszy, że dzieje się tak dużo, co nie
zależy od nikogo…”.
W warstwie dźwiękowej – abstrakcja dźwięku (o określonych wysokościach i nieokreślonych)
miesza się ze znaczeniem słów. Taniec Masek wyzwala kolejne fazy emocji narzucane przez
Kordiana w drodze do wyzwolenia. PURE MUSIC wykorzystuje elektroniczne przekształcenia
instrumentalnych dźwięków, słów. Zastosowano też „granulacje dźwięku” do projektowania
gry z SI w czasie realnym. W muzyce przenikają się tradycje Motetu Izorytmicznego i Glitch
Music wywodzącej się od glitsh gdzie w jidysz oznaczającego śliskie miejsce.
CZĘŚCI SEANSU:
MONOLOG – NARODZINY KONRADA
DIALOGI ULICZNE – SZEREG MÓW
TANIEC MASEK
GŁOS Z….
PROSEKTORIUM – PODZIEMIA KATEDRY
WYKONAWCY:
KONRAD – ANDRZEJ CHYRA
KONRAD WIOLONCZELISTA – MAR KRZ
GŁOS MÓW, GITARA – PAWEŁ PROCHNOWSKI
TANCERZ MASKI – MARCEL GBEFFA (Benin/Francja)
WYKŁAD – KAROLINA BIKONT
INNE GŁOSY – KATARZYNA LIWSKA, ZAUZANNA PALUCH
REALIZATORZY:
MEDIUM – MAR KRZ
SCENOGRAFIA – EWA GDOWIOK współpraca KATARZYNA
JEZNACH
CHOREOGRAFIA – MARCEL GBEFFA
VIDEO – JERZY GRABOWSKI
REŻYSERIA DŹWIĘKU – ANDRZEJ KIJANOWSKI
Wpisy o podobnym temacie
Night Tales: Paderewski
NIGHT TALES: PADEREWSKI Kenosismusic Nach MarKrz Das audiovisuelle Konzert bildet eine Entdeckungsreise in das Land der Form und der Dramaturgie - in die Musikdrama "Manru" von Ignacy Jan Paderewski, übersetzt in die Klang- und Bildästhetik des 21. Jahrhunderts....
PROJEKT LABORATORIUM „FABRYKA DZIAŁAŃ” SPOTKANIE ARTYSTÓW ROSJI I POLSKI
PROJEKT LABORATORIUM "FABRYKA DZIAŁAŃ" SPOTKANIE ARTYSTÓW ROSJI I POLSKILABORATORIUM- ARCHIWUM TOŻSAMOŚĆ DŹWIĘKU I OBRAZU ЛАБОРАТОРИЯ – АРХИВ ИДЕНТИЧНОСТЬ ЗВУКА И ИЗОБРАЖЕНИЯ LABORATORY – ARCHIVE IDENTITY OF SOUND AND IMAGE Invited artists: Robert Baliński,...
Muzyka księżycowa, XX wieku i nie tylko
Muzyka księżycowa, XX wieku I część: Muzyka Księżycowa – Interpretacja zapisu powierzchni – i transmisyjna Wykonawcy: Eliza Nadulska – gitara basowa Paulina Sylwestrowicz – instrumenty elektroniczne Marcin Krzyżanowski – wiolonczela elektryczna Ryszard Ługowski...