Wyspiański Wyzwolenie 2024!

 

Seans społeczeństwa zmęczenia oparty emocjonalnie na dramacie Stanisława Wyspiańskiego WYZWOLENIE wykorzystuje teksty Byung-Chul Han i Carl Gustav Jung i dźwięki PURE Music
Wykonawcy
Kordian- Andrzej Chyra
Glitch Kordian – Mar Krz
Osoby dramatu – Paweł Prochnowski
Maski – Marcel Gbeffa (Benin/Francja)
Wykład- Karolina Bikont
Głosy – Katarzyna Liwska, Zuzanna Paluch
Realizacja
Mar Krz – Pure Music
Paweł Prochnowski- współpraca dzwiękowa
Ewa Gdowiok , Katarzyna Jeznach
– projekt przestrzeni
Andrzej Kijanowski- projekcja dźwięku

WYSPIAŃSKI-WYZWOLENIE2024!- SEANS
SPOŁECZEŃSTWA ZMĘCZENIA

Seans, którego inspiracją są teksty Byung-Chul Han’a i Italo Calvino, opiera się na
emocjonalnej interpretacji dźwiękowo – ruchowej dramatu Wyspiańskiego „Wyzwolenie”.
Tekst dramatu stał się punktem wyjścia do próby dotarcia do źródeł prowincjonalizacji
Europy jako miejsca wyczerpania energetycznego i powstrzymującego rozwój Humanizmu
Planetarnego. Seans nawiązuje do jungowskiego głosu”…trzeba zdjąć drzwi z zawiasów, żeby
zapewnić wolne przejście między tu i tam, między tak i nie…”(C.G.Jung ”Czerwona Księga –
Nox Quarta”), który tak blisko brzmi z Wyspiańskim odkrywaniem tajemnic w Milczeniu,
dążeniem by”… coś zrobić, co by od nas zależało, zważywszy, że dzieje się tak dużo, co nie
zależy od nikogo…”.
W warstwie dźwiękowej – abstrakcja dźwięku (o określonych wysokościach i nieokreślonych)
miesza się ze znaczeniem słów. Taniec Masek wyzwala kolejne fazy emocji narzucane przez
Kordiana w drodze do wyzwolenia. PURE MUSIC wykorzystuje elektroniczne przekształcenia
instrumentalnych dźwięków, słów. Zastosowano też „granulacje dźwięku” do projektowania
gry z SI w czasie realnym. W muzyce przenikają się tradycje Motetu Izorytmicznego i Glitch
Music wywodzącej się od glitsh gdzie w jidysz oznaczającego śliskie miejsce.

CZĘŚCI SEANSU:
MONOLOG – NARODZINY KONRADA
DIALOGI ULICZNE – SZEREG MÓW
TANIEC MASEK
GŁOS Z….
PROSEKTORIUM – PODZIEMIA KATEDRY
WYKONAWCY:
KONRAD – ANDRZEJ CHYRA
KONRAD WIOLONCZELISTA – MAR KRZ
GŁOS MÓW, GITARA – PAWEŁ PROCHNOWSKI
TANCERZ MASKI – MARCEL GBEFFA (Benin/Francja)
WYKŁAD – KAROLINA BIKONT
INNE GŁOSY – KATARZYNA LIWSKA, ZAUZANNA PALUCH
REALIZATORZY:
MEDIUM – MAR KRZ
SCENOGRAFIA – EWA GDOWIOK współpraca KATARZYNA
JEZNACH
CHOREOGRAFIA – MARCEL GBEFFA

VIDEO – JERZY GRABOWSKI
REŻYSERIA DŹWIĘKU – ANDRZEJ KIJANOWSKI

Przedsięwzięcie współfinansowane ze środków A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju, realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) Sfinansowane przez Unię Europejską NextGenerationEU.

Wpisy o podobnym temacie

Basen Świata

Basen Świata

Basen Świata   BASEN ŚWIAT – IDEADominującą ideą dwudziestego wieku była idea nowoczesności. Nowoczesność wyznawana zarówno przez kapitalizm jak i komunizm zakładała, że człowiek jest w stanie zapanować nad całą ziemią, nad tym co materialne i tym, co żywe....

czytaj dalej
Kilka Pytań

Kilka Pytań

KILKA PYTAŃ A FEW QUESTIONS   KILKA PYTAŃ/A FEW QUESTIONS - interdyscyplinarny gdzie głównym elementem jest spotkanie nowoczesnej myśli choreograficznej z rozważaniami naukowymi – relacja człowiek środowisko – i dialogiem z innymi dziedzinami sztuki : muzyka –...

czytaj dalej

O nas

Statut Fundacji
KRS 0000439213
NIP 5223000761
REGON

News letter