Orient Occident 2023
TBILISI – 14 NOVEMBER 2023
TBILISI JAZZ-UNION-CLUB
NOISEAGES and intuitive music
MICHAL GORCZYNSKI –BASS CLARINET
MAR KRZ ELECTRIC – EL. CELLO
PAUL PROCHNOWSKI – ELECTRIC GUITAR, VOICE AND COMPUTER
ZUZANNA PALUCH – VOICE
Special guest
RESO KIKNADZE – TENOR/SOPRANO SAX
Visualisation
ROBERT BALIŃSKI
TBILISI – 15 NOVEMBER 2023
TBILISI STATE CONSERVATOIRE – SECOND BUILDING
PROGRAM
POLISH past and present IN CONTEMPORARY MUSIC
ELECTROACUSTIC MUSIC – ROBOTS – VIDEO – „LIVE SOUNDS”
1, Andrzej Bieżan
IS’T IT
2.Edward Sielicki
SCATTERED SOUNDS
3. Zygmunt Konieczny
GLISSANDO
4. Michał Górczyński
ROBOTIC TALES
5.Jarosław Paluch
LIBRETTO – VIDEO SCORE
6. Marcin Krzyżanowski
FAREWELL FOR WORDS AND SOUNDS
7. Jerzy Kornowicz
GULLFOSS FOR ANY INSTRUMENTS
MUSICIANS FROM POLAND:
MICHAŁ GÓRCZYŃSKI – BASS CLARINET
MARCIN KRZYŻANOWSKI – ELECTRIC CELLO
PAUL PROCHNOWSKI – GUITAR, ELECTRONIC, VOICE
ZUZANNA PALUCH – VOICE
ROBERT BALIŃSKI – CONDUCTOR (LIBRETTO)
SPECIAL GUEST:
RESO KIKNADZE – SAX&COMPUTER
and – instrumentalists, workshop participants:
NINI BANTSADZE – PIANO
ANNA KORKASHVILI – VOICE
EREKLE GUJEJIANI – DRUMS
WYKŁAD I WARSZTATY
W NARODOWYM KONSERWATORIUM W TBILISI
STATE CONSERVATOIRE – SECOND BUILDING
PL
1 dzień 13.11
• Warsztat dla studentów wydziału Jazzu i Technologii Dźwięku Narodowego Konserwatorium
w Tbilisi
prowadzący: Michał Górczyński temat:
„Wprowadzenie do sonorystyki współczesnej
i współpraca z robotami przy realizacji firmy muzycznej ”
• I otwarta próby z udziałem studentów (wydziałów j.w.) praca nad kompozycjami:
ISN’ T IT ANDRZEJA BIEZANA prowadzona przez Michała Górczyńskiego
SCATTERED SOUNDS EDWARDA SIELICKIEGO prowadzona przez Pawła Prochnowskiego
GLISSANDO ZYGMUNTA KONIECZNEGO prowadzenie przez Zuzannę Paluch
2 dzień 14.11.
• II otwarta próba w Konserwatorium
Dalszy ciąg prac nad utworami:
LIBRETTO JAREK PALUH prowadził Robert Balinski ( koncepcja realizacji partytury wizualnej- video
poprzez ścieżkę muzyczną realizowana na żywo)
ROBÓT TALES MICHAŁA GORCZYNSKIEGO prowadzi kompozytor
FAREWELL MARCINA KRZYŻANOWSKIEGO prowadził kompozytor
GULFFUSS JERZEGO KORNOWICZA prowadził Reso Kiknadze
ENG
1 day 13/11
• Workshop for students of the Jazz and Sound Technology Department of the National Conservatory
in Tbilisi
host: Michał Górczyński topic:
„Introduction to contemporary sonoristics
and cooperation with robots in the implementation of a music company „
• 1st open rehearsal with students (faculties as above), work on compositions:
ANDRZEJ BIEZAN’S ISN’ T IT conducted by Michał Górczyński
SCATTERED SOUNDS BY EDWARD SIELICKI conducted by Paweł Prochnowski
GLISSANDO BY ZYGMUNT KONIECZNY conducted by Zuzanna Paluch
2nd day 14/11.
• 2nd open rehearsal at the Conservatory
Further work on the songs:
LIBRETTO JAREK PALUH conducted by Robert Balinski (conception of the visual score – video
via live music track)
MICHAŁ GORCZYNSKI’S ROBÓT TALES is conducted by the composer
MARCIN KRZYŻANOWSKI’S FAREWELL was conducted by the composer
JERZY KORNOWICZ’S GULFFUSS was led by Reso Kiknadze

Projekt współfinansowany przez Centrum Dialogu im. Juliusza Mieroszewskiego.
Wpisy o podobnym temacie
Wyspiański Wyzwolenie 2024!
Wyspiański Wyzwolenie 2024! Seans społeczeństwa zmęczenia oparty emocjonalnie na dramacie Stanisława Wyspiańskiego WYZWOLENIE wykorzystuje teksty Byung-Chul Han i Carl Gustav Jung i dźwięki PURE MusicWykonawcyKordian- Andrzej ChyraGlitch Kordian - Mar KrzOsoby...
Pieśni Codzienności
Pieśni Codzienności Libretto: MAR KRZ na podstawie „Szczeliny Istnienia” JOLANTY BRACH - CZAINA i codziennych śpiewów żydowskich. PERFORMANCE TEATRALNO – MUZYCZNY na wiolonczelistę, CHÓR WYDARTYCH DOMOM KUR, 2 aktorki, duet klezmerski, dźwięki...
Kapsuła Dźwięków
Kapsuła Dźwięków PROGRAM PIEŚNI CODZIENNOŚCI – NIGUNIM na chór kobiet, wiolonczelę elektryczną duet klezmerski, aktorki, elektronikę i wizje oraz wykład na temat codzienności. Koncepcja i libretto według J.Brach-Czaina: ”Szczeliny Istnienia” i...