KILKA PYTAŃ
A FEW QUESTIONS
KILKA PYTAŃ/A FEW QUESTIONS – interdyscyplinarny gdzie głównym elementem jest spotkanie nowoczesnej myśli choreograficznej z rozważaniami naukowymi – relacja człowiek środowisko – i dialogiem z innymi dziedzinami sztuki : muzyka – działania performance. Projekt zrealizowano w październiku w Nadarzynie (część performance i dyskusyjna), Puławach (część warsztatów, prób i spotkań dyskursywnych), również część przedsięwzięcia odbyła się w Warszawie oraz w Końskowoli.
W przedsięwzięciu brali udział:
– amerykańska choreografka WENDY JEHLEN [https://anikaya.org/who-we-are-2/wendy-jehlen/], która również przygotowała uczestników warsztatów do udziału w projekcie audiowizualnym performance autorstwa i w reżyserii Pawła Sali „BASEN-ŚWIAT, ŚWIAT – BASEN” z muzyką Mar Krz.
– MARCEL GBEFFA urodzony Beninie afrykański tancerz i choreograf [https://anikaya.org/marcel-gbeffa/]
– Kurator, prowadzący dyskusje, grający „na żywo” w warsztatach, próbach i działaniach performance Marcin Krzyżanowski
– głos w dyskusji i prowadzenie prób Paweł Sala
Projekt realizowany był przy współpracy z Fundacją KZMRZ
PYTANIA BRZMIĄ NASTĘPUJĄCO:
Gdzie kończy się proces choreograficzny i dźwiękowy, a zaczyna świat? (Przesunięty w stronę sytuowania ekologicznego) Jaka jest ekologiczna relacja pomiędzy procesem choreograficznym, dźwiękowym a światem?
W jaki sposób podmiot postrzega w ekologicznym środowisku choreograficznym, dźwiękowym, gdy jest zaangażowany w poznanie osadzone i rozszerzone? (Przesunięto w stronę percepcji-akcji i afordancji w osadzonych i rozszerzonych). Jak podejść do procesu choreograficznego, dźwiękowego, jako do środowiska ekologicznego, poprzez badanie zachowań bytów ludzkich i nie-ludzi?
ENG
KILKA PYTAŃ – A FEW QUESTIONS –
This is an interdisciplinary project where the main element is the meeting of modern choreographic thought with scientific considerations – human-environment relationship – and dialogue with other fields of art : music – performance activities.
The project was realized in October in Nadarzyn and Puławy also some interviews and meetings took place in Warsaw, Końskowola
The workshop was held at the headquarters of the KZMRZ Foundation in Pulawy
The project involved: – American choreographer WENDY JEHLEN [https://anikaya.org/who-we-are-2/wendy-jehlen/], who also prepared the workshop participants to participate in the audiovisual performance project authored and directed by Paweł Sala „SWIMMING POOL-WORLD, WORLD – SWIMMING POOL” with music by Mar Krz. – MARCEL GBEFFA, an African dancer and choreographer born in Benin [https://anikaya.org/marcel-gbeffa/] – Curator, leader of discussions, playing „live” in workshops, rehearsals and performance activities Marcin Krzyżanowski – voice in discussion and rehearsal leader Paweł Sala The project was implemented in cooperation with the KZMRZ Foundation
THE QUESTIONS ARE AS FOLLOWS:
Where does the choreographic and sound process end and the world begin? (Shifted towards ecological situating) What is the ecological relationship between the choreographic, sound process and the world? How does the subject perceive in an ecological choreographic, sound environment when engaged in embedded and extended cognition? (Shifted towards perception-action and affordances in embedded and extended). How to approach the choreographic, sound process as an ecological environment by examining the behavior of human and non-human beings?
Wpisy o podobnym temacie
PERFOR/MEDIA PL 2024!
PERFOMEDIA Perfor/media PL 2024! odwołuje się do festiwalu PERFOMEDIA, który od wielu lat krąży po całej Europie. W centrum wydarzenia znajduje się tu współczesna forma sztuki, która zrodziła się w II poł. XX wieku, wychodząc od koncepcji, że sztuki nie można...
Mazurska Fala
Mazurska Fala – Odkrywanie i Śpiewanie Mazurskich Pieśni Monika Wierzbicka po raz pierwszy spotkała się z giżyckimi seniorami zrzeszonymi przy Uniwersytecie Trzeciego Wieku we wrześniu 2021 roku. Potem spotykali się jeszcze trzykrotnie i podczas warsztatów...
„Czekając na Bieżana” nowa recenzja na ruchmuzyczny.pl
"Andrzej Bieżan odszedł nagle, a po jego śmierci musiało minąć wiele lat, żeby dorobek artysty zaczął wracać do szerszego obiegu. Pierwsza biografia jest ważnym tego elementem..."Cała recenzja dostępna na www.ruchmuzyczny.pl „Intuicja, Wolność” Andrzej BieżanAutor...