CONCERT D’AVERTISSEURS – NOISE OF THE TOUR! – Marcin Krzyżanowski
Scansano 16.09.2023
Perugia 17.09.2023
BOLOGNA 08.10.2023
Fundacja Sztuk Krytycznych prezentuje projekt multimedialnego koncertu Marcin Krzyżanowski pt. „CONCERT D’ADVERTISSEURS”
– mobilna instalacja sensoryczna na hałas motocykli Harley-Davidson, instrumenty: 2 skrzypiec, tenor
saksofon, instrumenty klawiszowe, wiolonczela elektryczna, instrumenty elektroniczne, głos żeński;
WYKONAWCY:
1 skrzypce – Claudia Cancelotti
2 skrzypiec – Erica Scherl
Saksofon tenorowy – Gabriele Coen
Fortepian/klawisze – Zuzanna Paluch
Wiolonczela elektryczna – Marcin Krzyżanowski
Noise elektroniczne dźwięki – Paweł Prochnowski
Głos – Silvia Bevilaqua
Projekcja dźwięku – Andrzej Kijanowski
Harley Sounds – Jarosław Ostaszkiewicz
Kilka uwag na temat idei CONCERT D’AVERTISSEURS – „Muzyka jako zorganizowany hałas”
1. Utwór łączy różne konwencje i style muzyczne: muzykę repetytywną, improwizację, muzykę noise i teatr instrumentalny.
2. Dialog pomiędzy różnymi grupami instrumentów, narratorem, dźwiękami elektronicznymi i gestami
dyrygent jest ważny. Wszystko tworzy jedność w ściśle określonym przebiegu czasowym.
3. Kompozycja inspirowana jest tradycjami manifestu dźwiękowego włoskich futurystów, tzw estetyka teatru instrumentalnego lat 60. i 70. XX w., muzyka intuicyjna, konwencja jazzowa oraz obecną ideę współczesnej muzyki industrialnej.
Tytuł utworu jest ironicznym nawiązaniem do pierwszego w historii użycia sygnałów dźwiękowych w formie protestu kierowcy w Paryżu w 1960 roku. Muzyka noise i współczesna muzyka industrialna.
Wpisy o podobnym temacie
Warszawska Jesień
Warszawska Jesień „Homage a Bieżan – Performance na dźwięki: WTEDY 70XX i TERAZ XXI” WARSZAWSKA JESIEŃ 2018 Imprezy towarzyszące „Homage a Bieżan – Performance na dźwięki: WTEDY70XX i TERAZXXI” Czwartek 20 września 2018 godzina 18:00 GALERIA XX1 – AL.JANA PAWŁA...
Projekt Prawda Muzycznie
Projekt Prawda Muzycznie Trasa 7.10.2017 - 11.10.2017 Projekt Prawda – Muzycznie to rozwinięcie idei RES FACTUM – słowno – muzycznego spotkania sztuk, inspirowana średniowieczną techniką kompozytorską, gdzie głos podstawowy wyznaczał ruch głosów pozostałych. W...